Mini Cooper, pop-up expo 2019-07-18T16:41:41+00:00

Project Description

Mini Cooper Activatie

 

Merk: Mini Cooper
Opdrachtgever:
unit9.com, Patrycja Banas
Jaar: 2019
Medium: mural, art, activatie, buitenreclame, experience 

Goed Bezig Producties bouwde een zeven meter lange box in de Cruise Terminal Rotterdam. Aan de ene zijde kwam een interactieve muurschildering -ontworpen door 180 Kingsday en uitgevoerd door de Nederlandse kunstenaar Franky Sticks- aan de andere kant werd de box voorzien van ‘branding’ van MINI Cooper.

Want dit kunstwerk markeert dus de wereldwijde lancering van het eerste volledige elektrische model van het automerk, de Mini Electric.

Voor de illustraties in de ‘mural’ is gebruik gemaakt van geleidende inkt, waardoor deze werkt als printplaat. Als het kunstwerk wordt aangeraakt, komen de illustraties in beweging met animaties (door Flaton Arts). Verder is er muziek en geluid hoorbaar en daar komt bij dat de muur ook een camera heeft voor het maken van selfies. Hidde-Jan Haven, hoofd marketing Mini bij BMW Group Nederland, vertelt dat het voor het automerk belangrijk was om met iets te komen waarmee de passie voor elektriciteit wordt opgelaaid.

#itselectrifying